førskolegruppa

Litt informasjon om førskolegruppa :)

Førskolegruppa består av 1-2 voksne og barna som året etter skal begynne på skolen.

Vi jobber mye med lekbasert læring. Vi har førskolegruppe en dag i uka å der har vi forskjellige opplegg som vi følger. Vi jobber med selvstendighetstrening (konflikthåndtering, kle på seg selv, smøre brødskriver ol.), begrepslæring og rammeplanen!
Vi jobber ikke med lese- og skriveopplæring, men vi har fokus på at barna skal øve på å gjenkjenne sitt eget navn. Vi synger bokstavsangen og øver på våre egne bokstaver på forskjellige måter. Eksempler på dette kan være og lage navnet med naturmateriale, plastelina ol. Vi har mye fokus på mestring og selvutvikling.

Vi følger årsplan og lager tema og oppgaver til gruppen. Vi har to overnattinger i året hvor barna selv er med på å velge innhold. Vi har mye rom for medvirkning så barna er med når vi lager halvårsplaner til gruppen😊

Vi ønsker også å få en tur på vitensenteret det siste året i barnehagen😊