Fargelære i Oktober

Denne måneden arbeider vi med fargelære i barnehagen, hvor vi ser på primær- (gul, rød, blå) og sekundærfarger (primærfarger blandet sammen). Vi arbeider med fargelære for at barna skal få stimulert sin kreativitet, og vi arbeider for å gi barna mulighet til å sette spor etter seg på ulike måter.

I hverdagen omgir vi oss med farger på alle kanter, men ofte ser man at barna ikke alltid tenker over dette. Vi ønsker å bevisstgjøre barna på de ulike fargene rundt oss i hverdagen, og lære dem navnet på flere ulike farger.

Fordi vi bruker mesteparten av tiden vår i barnehagen utendørs er det naturlig at vi bruker naturen og omgivelsene våre i arbeidet med fargelære. Høsten er en fin tid til å arbeide med farger!
Vi bruker også tid på bordaktiviteter i arbeidet med fargelære- det finnes mange spennende måter å arbeide med fargelære på! :)