Besøk av Frode Selvaag

Den anerkjente kokken Frode Selvaag fra Ryfylke på besøk i barnehagen!

Tirsdag 1.september var vi så heldig å få den anerkjente kokken Frode Selvaag fra Ryfylke på besøk i barnehagen. Frode Selvaag er en person som legger ned masse tid med tanke på kvalitet og råvarer. Han er utrolig flink og opptatt av faget. Det har vært lærerikt for både store og små å ha Frode på besøk. Han har hatt hest og ku gruppa med til hytta i skogen, der har de fått lage og smake på mye godt!

Grillet laks og poteter fra egen kjøkkenhage :)

Kveite på bålet :)

Vi fikk servert mye god mat!

På kvelden samme dag ordnet Frode et lite opplegg for de ansatte der han serverte oss to av våre ender..🦆 Vi fikk mange gode tips og triks generelt om mat og nok en påminnelse om hvor betydningsfullt og lærerikt mat og måltidssituasjoner er for barn. Det er viktig å gjøre spise situasjoner spennende og meningsfulle der en tørr å utforske og prøve nye ting :)